El concurs solidari on el cinema i el comerç es donen de la ma
La idea de Fundació Barcelona Comerç de realitzar un Concurs de Curtmetratges a quasi tots els eixos comercials de la ciutat té com a objectiu principal fomentar la creació cultural audiovisual a Barcelona per mitjà d’una proposta dinàmica, atractiva, creativa i solvent i apropar el món del comerç al món del cinema, un apropament que en els últims temps només ha sigut possible per mitjà de la publicitat.
A més, creiem que també és important fer difusió de la realitat social i comercial d’un entorn com Barcelona, una ciutat que sosté una crisi des de fa anys i on el comerç de proximitat n’ha sortit malparat però ha resistit. Com en moltes manifestacions artístiques es vol potenciar una percepció que combina una fotografia clara de la realitat amb un fort component d’esperança.
Escull el dia que vols començar des del 24 de novembre fins al 18 de desembre i a les 9 h del matí, a través d'aquesta web et donarem les instruccions perquè puguis començar a treballar en el teu curtmetratge.
El curt ha de tenir una durada màxima de 5 minuts. Evidentment s’acceptaran propostes fins i tot en format espot, tot està en la teva capacitat d’impactar a l’audiència i en fer-ho en el temps establert.
Tindràs una paraula clau que l’has de fer aparèixer d’alguna manera dins del teu curtmetratge. El jurat valorarà com l’has utilitzat en la teva història. Tots els curts tindran una temàtica genèrica i cada equip una paraula clau diferent que s’assignarà aleatòriament per sorteig en un programa informàtic que gestiona la web.
Et donarem dues localitzacions obligatòries, una exterior que serà un lloc emblemàtic de l’eix comercial i l'altre una botiga que ha d’intervenir d’una manera destacada en la teva història.
És el gran Premi del festival dotat d’una estatueta Hermes (el déu del comerç) i 2000€ al millor curt del Festival.
Premi al millor director, es valorarà el talent en la narració i la direcció dels personatges. El premi consta d'una estatueta i 1000€ per al director del curt.
Es valorarà com està integrada la botiga dins de la història, aquella que faciliti al màxim als equips perquè puguin treure el màxim partit als seus espais. El propietari té opció a guanyar el Premi Fundació Barcelona Comerç a la botiga més cinematogràfica que consta d’un trofeu.
Tots els equips inscrits i identificats com a estudiants i que cursin en l'actualitat estudis en alguna universitat o escola poden optar al premi Jove Talent
El concurs va néixer dins l’àmbit de l’Associació de comerciants de Creu Coberta, proposant a les botigues que en formaven part de convertir-se en un plató de cinema durant el temps que durés el concurs. El plantejament era un concurs exprés: 72 hores per realitzar el curt. Es van presentar 6 equips participants.
El segon any es va passar de 6 curtmetratges a 22, es va organitzar una campanya per les xarxes socials molt més forta i estructurada, es va comptar amb la complicitat de professors d’instituts i el concurs es va consolidar.
L’any 2015, durant la 3a edició es va decidir estendre el concurs a tota la ciutat de Barcelona. El concurs es va anomenar Barcelona Shopping and Shooting, va canviar la mecànica i gràcies a la col·laboració d’entitats com La Caixa es va realitzar una entrega de premis que va acollir més de 400 persones i on es van projectar els 21 curtmetratges presentats.
El 2016, en el que fou la quarta edició, vam introduir un component solidari molt important, ja que vam recollir més de 6000 euros per als menjadors socials de Barcelona. Un videoclip molt emotiu amb Mia Fuentes i Pep Plaza va contagiar d'emoció la trentena de curts participants, on el compromís social va tenir un gran paper.
Premi Hermes al millor curt
Premi a la botiga més cinematogràfica
Premi Hermes al millor director